Hästägare

Nu har jag blivit hästägare!!  Åtminstone till ett litet hästfoster. Nu hoppas jag på det bästa att det verkligen blir ett föl också.
 
Hur har det här gått till kan man undra. Har nu varit utan häst i ca 4 år när D-ponnyn Prosten togs över av min syster Petra. Jag har nu i alla fall fått den stora lyckan att få låna ett sto av en jättegullig tjej som heter Marianne. Det här stoet heter Trasan till vardags och Deep Valley Treasure (44) i finare samanhang. Trasan är barnbarn till min tävlinghäst Piola som jag hade när jag var runt 20 år. Efter tävlingskarriären tog vi några föl på henne och det första var Amanda som Marianne sedan fick Trasan efter.
 
Nu har vi kommit så långt som att hon har blivit seminerad med Rambo 910 i mitten av juni och den 1 juli blev hon konstaterad dräktig. Yippie.
 
För er som är intresserade av stam så är Trasan efter Rubignon 961 - Neapel 626 - Urbino 430 och Rambo är efter Chapman 757 - Lansiär 377 - Urbino 430
 
Jag vill ha en liten snäll häst som jag kan rida dressyr på men också hoppa lite om jag känner för det.
 
Nu håller vi tummarna för ett litet föl i mitten på maj 2014.
 
Läs gärna mer om Marianne och hennes verksamhet på Djupedals Gård och om Rambo på Stall Kilhult.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0